Sociale media als de beste reclame !

Jouw erfgoed in de kijker zetten? Schakel sociale media in!

Naar aanleiding van de erkenning van de Vlaamse Gebarentaal (VGT) door het Vlaams parlement tien jaar geleden wilde Doof Vlaanderen de mensen nog meer bewust maken van deze mooie taal. Er werden daarom enkele leuke uitdagingen verspreid via sociale media. Hieronder enkele hiervan! 

  • Vertel in een filmpje wat je favoriete gebaar van de Vlaamse Gebarentaal is, en waarom je dat gebaar koos. Post het op de sociale media en gebruik #VGT10jaar. Wij willen 250 favoriete gebaren! 
  • Prik een poster met basiskennis over Vlaamse Gebarentaal op een publieke plaats, maak er een foto van, verspreid het via de sociale media en gebruik #VGT10jaar. Flyeren op de lokale markt kan ook. De posters en flyers kan je ophalen bij de dichtstbijzijnde dovenclub. Bij honderd posters is de uitdaging bereikt!
  • Leer een niet-gebarentalige persoon een gebaar van de Vlaamse Gebarentaal aan. Film de prestaties van deze kersverse leerling, post het op de sociale media en gebruik #VGT10jaar. Nomineer op jouw beurt drie andere Vlaamse Gebarentaligen en daag hen uit om hetzelfde te doen. We willen graag honderd video’s zien!
  • Verras op een openbare plaats niet-gebarentalige personen met een VGT-invasie! Word één van de tweehonderd VGT-taligen op deze verbluffende flash-VGT-mob.

Tips

  • Spreek mensen aan met korte en leuke uitdagingen
  • Maak korte en duidelijke filmpjes met uitleg over hoe je de uitdagingen concreet kan doen, hieronder een mooi voorbeeld
  • Zorg ervoor dat de resultaten van je actie ook gedeeld worden, op deze manier heb je twee keer promotie

Trefwoord:
Meer weten:
Contact:

Voorbeeldacties: zo geven mensen immaterieel erfgoed toekomst