Focusgroep Immaterieel erfgoed & secundair onderwijs

Heeft immaterieel erfgoed (gewoontes, kennis en praktijken) een plaats in jouw middelbare school?

Eind 2021 dienen we een rapport in bij UNESCO over de staat van het borgen van immaterieel erfgoed in Vlaanderen. Onderwijs en educatie vormen een belangrijke pijler in het rapport. De stem van de leerkracht kan dus niet ontbreken.

 

Vertel ons tijdens een gesprek over jouw visie en bevindingen rond immaterieel erfgoed.
Is immaterieel erfgoed nog een nieuw begrip of komt het aan bod bij jullie op school of in de les? Raakten jullie reeds betrokken met praktijken in jullie regio, in lespakketten, gewoontes in de klas, ... ? Denk bijvoorbeeld aan carnaval (tradities en rituelen), plaatselijke vieringen, handwerkjes maken in de klas of iets leren over vergeten groenten of de reuzencultuur,...

Contacteer annelies@werkplaatsimmaterieelerfgoed.be voor een digitaal gesprek.
Een gesprek duurt ongeveer één uur. We vinden samen een plekje in de agenda tussen 8 juni en 2 juli. We starten met een inleiding tot immaterieel erfgoed en luisteren naar jullie ervaringen.

 

Beeld: © Sophie Nuytten